Klantenservice Ruilen en Retourneren

klantenservice

Wij zijn u graag van dienst!

 
  telefoon   (0031) 045 - 571 73 24
di t/m vr 10:00 - 18:00u | zaterdag 10:00 - 17:00u
 
  e-mail   info@ruwette.nl
Of neem contact op via ons contactformulier
 

ruilen en retourneren  Ruilen en retourneren

Hieronder treft u de meest gestelde vragen aan omtrent het ruilen en retourneren van artikelen uit onze webshop. Als uw vraag er niet bij staat verzoeken wij u uw vraag te stellen via ons contactformulier.


14 dagen bedenktermijn

Vanaf het moment dat U de bestelling thuisbezorgd krijgt, heeft U deze 14 werkdagen op zicht (* zie uitzonderingen onderaan deze pagina). Binnen deze termijn mag U het artikel bekijken. Na het verstrijken van de zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit. Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet is. Als dit niet zo is, meld dit dan binnen 24 uur na ontvangst per e-mail of telefonisch via 045 - 571 73 24

Nadat U het door U bestelde product heeft ontvangen, heeft U de bevoegdheid om binnen 14 werkdagen na de ontvangst van dit product, de onderliggende overeenkomst met beddenspeciaalzaak Ruwette te ontbinden*. U hoeft hiervoor geen reden op te geven. Indien U de overeenkomst wenst te ontbinden, dient U dit schriftelijk vooraf (via e-mail, brief of fax) aan ons te melden. Na ons akkoord mag U het pas terugsturen. Het product dient uiterlijk de 14de werkdag na ontvangst weer in ons bezit te zijn door het terug te sturen of te brengen naar beddenspeciaalzaak Ruwette. U draagt hierbij zelf de kosten van en het risico voor het retour zenden van de goederen. De betalingen die U hebt verricht op het moment dat de overeenkomst met beddenspeciaalzaak hebt herroepen, zullen wij binnen 30 dagen nadat wij het door U geretourneerde product hebben ontvangen, aan U terugbetalen.

* Voor een beroep te doen op deze retour regeling gelden naast bovengenoemde ook onderstaande voorwaarden:

De afgeleverde producten moet 100% verkoop waardig zijn. Er mag aan het afgeleverde product geen enkele wijziging zijn aangebracht. De verpakking moet ongeopend, het product moet ongebruikt en onbeschadigd zijn. Alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen moet bijgevoegd zijn bij de retourzending. Dekbedden, hoofdkussens en andere hygiëne artikelen kunnen helaas niet geruild worden. Beddenspeciaalzaak Ruwette behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het al betaalde bedrag te crediteren wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is geopend, gebruikt of door Uw schuld (anders dan die van beddenspeciaalzaak Ruwette of de leverancier van het product) is beschadigd. Indien een product wordt geretourneerd dat naar het oordeel van ons schade heeft opgelopen, die aan een handeling of nalatigheid van de klant is of anderszins voor Uw risico komt, zal Beddenspeciaalzaak Ruwette U hiervan schriftelijk (via fax, brief of e-mail) in kennis stellen. Beddenspeciaalzaak Ruwette heeft het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade van het aan U terug te betalen bedrag in te houden.

Deze bedenktermijn geldt niet voor producten die op maat vervaardigd zijn, voor speciale eenmalige aanbiedingen, producten uit de koopjeshoek of producten die bestemd zijn voor professioneel gebruik.

De bedenktermijn is alleen geldig indien U een product via onze website heeft gekocht. Voor bestellingen in onze winkel/Showroom is de afkoelingsperiode niet van toepassing. Hiervoor gelden onze normale algemene verkoop-, leverings- en betalingsvoorwaarden.

NB: De bedenktermijn is dus geen proef- en testperiode (bijvoorbeeld de matras lijkt toch te zacht, het dekbed is niet warm genoeg, etc.)!


Hoe te retourneren?

Binnen de retourperiode kunt u het artikel, in volledige nieuwstaat en met originele toebehoren, terugsturen zonder opgaaf van reden. Wanneer u artikelen wilt retourneren, kunt u eenvoudig een mailtje sturen naar info@ruwette.nl. Vermeld uw ordernummer in het onderwerp van uw e-mail voor een snelle afwikkeling. Geef ook aan wat u wenst te retourneren en of u dit wenst te ruilen of te laten crediteren. Wij mailen u vervolgens de retourprocedure.


Uitzonderingen

Deze bedenktermijn geldt niet voor producten die op maat vervaardigd zijn, voor speciale eenmalige aanbiedingen, producten uit de koopjeshoek of producten die bestemd zijn voor professioneel gebruik.

De bedenktermijn is alleen geldig indien U een product via onze website heeft gekocht. Voor bestellingen in onze winkel/Showroom is de afkoelingsperiode niet van toepassing. Hiervoor gelden onze normale algemene verkoop-, leverings- en betalingsvoorwaarden.

NB: De bedenktermijn is dus geen proef- en testperiode (bijvoorbeeld de matras lijkt toch te zacht, het dekbed is niet warm genoeg, etc.)!